Door middel van LED-signalering kunnen we bovengenoemden weggebruikers attenderen op kruisend verkeer.
Het detecteren van bussen op de busbaan, om het overige kruisende verkeer tijdig te waarschuwen voor naderende bussen. ( zoals bijv. de busbanen op Schiphol).
Het apart detecteren van fietsers en voetgangers om ook op ‘brede’ oversteekplaatsen een veilige oversteek te kunnen bieden en de verkeersdoorstroming in stand te houden (zoals bijv. de Turbo-kluifrotonde in Papendrecht en fiets/voetgangers oversteekplaatsen Schiphol/de Bilt).
Het separaat detecteren van fietsers tussen/naast het overige autoverkeer om op rotondes met fietsstroken de signalering van de fietsoversteekplaats enkel door naderende fietsers te activeren (zoals bijv. op een rotonde in Rotterdam).
Ander voorbeeld:
Het detecteren van naderende voetgangers, om de straatverlichting van de dimstand, (tijdelijk) naar gewenst verlichtingsniveau te brengen (zoals bijv. op de nieuwe voetgangersbrug in Rotterdam).